Thursday, March 17, 2011

tragedi!!!!

terperanjat, blur, tak sangka, tak percaya!!
kembara, kord dan laa di timpa tragedi di bulan mac...
kami redha dengan apa yang terjadi, syukur pd Ilahi, tiada yang cedera teruk
ada hikmah yang tersembunyi... manusia tidak mengetahui segala rahsia kejadian...

16 Mac 2011, antara jam 930-1000pm
lokasi kejadian: bandar baru bangi, simpang empat berhadapan masjid hasanah.
ermmm, di masjid inilah sejarah merekodkan kord dan laa dinikahkan 4 tahun yang lalu....

dalam perjalanan dari teratak kami menuju ke ambank, kami sampai dari trafik light. berhenti kerana trafik light merah untuk masuk ke simpang kanan. setelah beberapa saat menunggu, lampu merah bertukar hijau. dengan berhati2 kord press minyak, memutar stereng untuk ke kanan. ermmm.... beberapa suku saat, laa perasan apsal kord kalut semacam, nampak dari sisi, kereta proton lama menghentam kami dari tepi sebelah co-driver. tempat di mana laa duduk, di sebelah driver, kord.

kord (nmpak sahaja kelibat kereta dari arah kiri tak berhenti, kord teragak2 untuk memperlahankan kembara. mujur kord pantas bertindak, perlahan, kereta tu langgar di bahagian pintu, ke hadapan sedikit. kord pantas ke luar, melihat apa yg jadi pd driver yg lagi satu. setelah sekilas memastikan laa okeh, kord keluar)

laa (semasa hentaman, macam2 dalam kepal otak. flash back peristiwa silam terus datang. laa macam tak percaya laa tak cedera apa2. tiba2 pandangan laa kabur. oh, rupa2nya spek tercabut. sangat2 blur. tiba2 kord dah keluar kereta. laa nk bukak pintu keluar tak boleh. laa nmpk ada penunggang motosikal tergamam di hadapan. laa cuba panggil, nk pastikan, laa okeh. laa keluar kereta melalui tempat pemandu. tak sedar selipar dah tercabut dari kaki. pusing2 kereta cari kord. blurrr.... namun org yg menyaksikan lagi blurr.. setelah beberapa saat di luar, barulah seorg penunggang moto ckp, akak, masuklah, akak tak pkai selipar, kaca banyak.... baru lah laa perasan....)

kaluttttt.........

seorng berpangkat pakcik yang langgar kitorg. ntah lah, dia pon blurr kot. dari arah dia, lampu merah untuk jalan terus menyala, pd masa yg sama, lampu hijau ke kanan pon menyala jgak. dia perasan lampu hijau, terus hentam kami. mula2 nmpk kepala dia berdarah. makin lama, makin byk. dia terhantuk di kaca depan, kaca pecah bertaburan. setelah beberapa minit, mengambil masa untuk terima realiti, ada seorg hamba Allah, nasihatkan laa, ambil gamba, ambil nm pakcik, plat kete pakcik, suruh pakcik ke klinik. darah dari kepala pakcik dh byk keluar, jd kami pon suruh dia ke klinik berhampiran. dengan stedy, pakcik tu jalan kaki je ke klinik. dekat je, takkan nk naik kete, dh tak leh gerak.... huhu....

No comments:

Post a Comment